6.30 - 8.00

Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci – spontaniczna działalność zabawowa. Stwarzanie sytuacji służących realizacji pomysłów dzieci. Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, ćwiczenia ortofoniczne, artykulacyjne, oddechowe, słuchowe, graficzne, logopedyczne, gramatyczne, integrujące grupę, ogólnorozwojowe według inwencji nauczyciela. Zabawa indywidualna i zespołowa. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Słuchanie czytanych utworów literatury dziecięcej, prace porządkowe. Praca indywidualna o charakterze korekcyjno – kompensacyjnym oraz rozwijającym zainteresowania i uzdolnienia. Prace porządkowe w sali. Tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi.

8.00 - 8.20
Poranne ćwiczenia ruchowe. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu.
8.20 - 8.30
Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
8.30 - 9.00
I śniadanie; Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. Nauka samodzielnego spożywania posiłków. Czynności higieniczne. Praktyczna nauka mycia rąk, zębów, sposobu korzystania z toalety – uczenie dzieci samodzielności, doskonalenie tych czynności.
9.00 - 10.00
Realizacja zajęć dydaktyczno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową (Dz.U. z 2017 r. poz. 356). Zintegrowana działalność edukacyjna. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcych: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej i innych realizowanych według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych i ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
10.00 - 10.10
Czynności higieniczno–samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, zabiegi higieniczne w łazience.
10.10 - 10.20
II śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
10.20 - 11.20
Czynności samoobsługowe przed wyjściem - doskonalenie umiejętności ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków.
Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zajęcia sportowe, zabawy tropiące, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze w Zielonym Zakątku. Spacery, wycieczki, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt z muzyką, sztuką, literaturą. Obserwacja architektury. Poznawanie najbliższej okolicy. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
11.30 - 11.40
Czynności higieniczno–samoobsługowe, przygotowanie do posiłku, zabiegi higieniczne w łazience.
11.40 - 12.00
Obiad – I danie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami
12.00 - 12.15
Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę czytaną przez nauczyciela według wyboru dzieci, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszanie za pomocą wybranych technik relaksacyjnych.
12.15 - 13.15
Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, w tym spacery i wycieczki. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, ortofoniczne, oddechowe. Gry i zabawy stolikowe lub kołowe. Zabawy integrujące grupę. Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne itp. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo – ruchową, sprawność manualną, rysowanie. Praca korekcyjno - kompensacyjna i indywidualna praca z dzieckiem zdolnym. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
13.15 - 13.30
Czynności higieniczno–samoobsługowe, przygotowanie do posiłku.
13.30 - 14.00
Obiad – II danie. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
14.00 - 17.00
Czynności higieniczne i samoobsługowe po posiłku. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Zabawy dowolne według inwencji dzieci. Organizowanie różnorodnych zabaw, jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, zajęcia w małych zespołach. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych, zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć korekcyjno – kompensacyjnych oraz logopedycznych. Spotkania okolicznościowe. Porządkowanie sali i kącików po skończonej zabawie, rozchodzenie się dzieci.
7.00 - 12.00
Realizacja podstawy programowej